fredag 2 juli 2010

Sommar-fixande i huset

Snart är den gamla kol-färgade inre delen av pannrummet färdigmålad och fin. Färgen tog slut ikväll men jag ska köpa mer imorgon och måla taket och en omgång till på de väggar där det var som smutsigast av gammalt koks-damm från krigstiden. Innan veckan är slut hoppas jag att allt är färdigt och att vår meckarverkstad är komplett. Visserligen håller jag fortfarande på att fundera på hur vi ska göra med avloppet vid den nya vasken men har tyvärr lånat ut vinkelslipen i andra hand så vi får se. Kanske hinner jag köra en omgång färg i resten av källaren också innan sommaren är över.

Jag håller på med lite småfix som behöver göras och ses över på vårt älskade hus. De flesta saker är jättefina men även en pärla som Norbergsgården behöver plåstras om ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar